♥ TAGHDIR MUSIC ONLINE ♥

♥ TAGHDIR MUSIC ONLINE ♥

عاشقان شادمهر عقیلی
♥ TAGHDIR MUSIC ONLINE ♥

♥ TAGHDIR MUSIC ONLINE ♥

عاشقان شادمهر عقیلی

گزارش تصویری از نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2013 (کامل )

در این نمایشگاه حدود یک *هزار غرفه*دار از دوازدهم تا بیست*ونهم سپتامبر تلاش می*کنند با 159 دسته نوآوری در عرصه*های مختلف مخاطبان را به خرید خودروی جدید تشویق کنند.توجه به ارتباط دیجیتالی خودروها با یکدیگر از ویژگی*های برجسته شصت*وپنجمین نمایشگاه خودروی فرانکفورت است. خودروهای هوشمند قرن بیست*ویکم موانع و محدودیت*ها را حتی از پشت تپه*ها و پیچ*ها هم تشخیص می*دهند و با داشتن سامانه*های خودکار، کار راننده را تا حد امکان کم می*کنند. کارشناسان، ارتباط دیجیتالی خودروها را به انقلابی در صنعت خودرو تعبیر می*کنند.

ارائه موتورهای کم*مصرف و گرایش روزافزون به اتومبیل*های دوگانه*سوز (برق و بنزین) نیز همچون سال*های اخیر از اهداف اصلی تولیدکنندگان بوده*اند. در این میان فولکس*واگن و ب*ام*و، دو امپراتور جهان خودرو، با ارائه مدل*های الکتریکی سعی در ایجاد تکاپو در بازار خودروهای برقی دارند.خودروهای برقی در سال*های اخیر با استقبال چندانی مواجه نشده*اند. کمبود ظرفیت و قیمت بالای تولید باتری*ها در کنار توان محدود موتورهای برقی خودروسازان را به سوی برقی*کردن خودروهای کوچک*تر و سبک*تر سوق داده است. افزون بر این، خودروهای جدید به مراتب کم*مصرف*تر از اتومبیل*های نسل گذشته هستند و تولیدکنندگان از این طریق فشار افزایش قیمت سوخت*های فسیلی بر خودروداران را تا حدی جبران کرده*اند.به همین جهت پروژه برقی*کردن خودرو در سال*های اخیر در حد ارائه نمونه*های نمایشگاهی باقی مانده است. تنها خودروهای هیبریدی (برق-بنزین) نظر خریداران را به خود جلب کرده*اند. صنعتگران ژاپنی، به ویژه خودروسازی تویوتا، از جمله پیشگامان اصلی در این عرصه هستند.در نمایشگاه فرانکفورت 2013 اما اتفاق جدید رخ داده است. فولکس*واگن "E-Up" را عرضه کرده است. "Up" آخرین مدل کوچک فولکس*واگن است که حدود دو سال پیش معرفی شد. مدل تمام*برقی این خودرو در فرانکفورت، اعلام رسمی حضور این خودروساز در عرصه اتومبیل*های الکتریکی است. 

فولکس*واگن همچنین گلف الکتریکی را هم در نمایشگاه 2013 در معرض دید علاقه*مندان قرار داده است.


طراحان ب*ام*و در مونیخ هم مدل "i3" را برای نمایشگاه سال جاری آماده کرده*اند. کلاس "3" از کلاس*های کوچک این خودروساز آلمانی است که حالا با موتور برقی و بدنه ساخته*شده از فیبر کربن تولید انبوه خواهد شد. مهندسان ب*ام*و همچنین با تجهیز مدل "i8" به موتور هیبریدی، مصرف سوخت آن را تا حد چشمگیری کاهش داده*اند. باتری*های موتور برقی این خودرو را می*توان با اتصال به پریز برق هم شارژ کرد.

رنجروور Startechکمپانی Startech یک رنجروور را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش کذاشته که در آن از مواد پلاستیکی PUR Rim استفاده شده است. سپر جلو کاملا تغییر کرده و نه تنها چهره رنجروور را تغییر داده بلکه حالت آیرودینامیکی آن را نیز بیشتر کرده است. همچنین یک بال نیز در عقب خودرو بکار رفته که به کمک آن فشار وارد شده روی چرخ*های جلو در سرعت*های بالا کمتر می*شود.

اگر به عقب خودرو نگاه کنید، اولین تغییراتی که مشاهده می*کنید سپر و خروجی اگزوزهای اسپرت هستند که کاملا با دیگر تغییرات رنجروور هماهنگی دارند.

جالب است بدانید که کمپانی Startech یکی از زیر شاخه*های Brabus است.


 

 









ب*ام*و M6 و هامان
یکی از خودروهای مطرحی که در غرفه هامان به چشم می*خورد ب*ام*و M6 مدل Gran Coupe است. روی این خودرو برند جدید هامان به نام Mirror GC هک شده که بسیار شبیه به مدل M6 Mirror است که در نمایشگاه ژنو پیش*تر رونمایی شده بود.
سپرهای جلو و عقب کاملا تغییر کرده و هواکش*های جلویی خودرو نیز متفاوت از مدل Mirror هستند. سپر عقب نیز سه تکه است و درپوش موتور جلو از فیبرکربن ساخته شده است.
هامان در این خودرو از رینگ*های سبک وزنی به نام Unique Forged Formula استفاده کرده که 9 پره هستند و در جلو و عقب 21 اینچی می*باشند.
در داخل نیز پدال*ها آلومینیومی هستند و کف پوش و روکش چرمی M6 نیز توسط هامان تغییر کرده*اند.










لامبورگینی Hamann Nervudo
هامان مدل لامبورگینی Nervudo را در نمایشگاه فرانکفورت در معرض دید عموم گذاشته است. این خودرو بر پایه لامبورگینی آونتادور است و یکی از جاذبه*های غرفه هامان به شمار می*آید.
در جلوی Nervudo سپر دو تکه وجود دارد که از فیبرکربن درست شده و چهره این ایتالیایی را خشمگین*تر از قبل کرده است. درپوش موتور آن نیز به صورت شیشه*ای است که این امکان را فراهم کرده تا بتوان داخل آن را مشاهده کرد.
در عقب نیز سپر و بال عقب تغییر کرده که همگی از فیبرکربن ساخته شده*اند. همچنین اگزوزهای Nervudo توسط هامان تغییر کرده است.
رینگ*های Nervudo در جلو از نوع 20 اینچی و در عقب از نوع 21 اینچی می*باشند.
هامان توانسته به کمک سیستم ECU نصب شده روی Nervudo توان تولیدی آن را از 700 اسب*بخار به 760 اسب*بخار ارتقا دهد.













منصوری و فراری F12منصوری در نمایشگاه فرانکفورت حسابی خودی نشان داده است و خودروهای بزرگی را در غرفه خود به نمایش گذاشت است. یکی از آن*ها یک فراری F12 La Revoluzione است که بر پایه F12 Berlinetta ساخته شده و توانسته به خوبی چشم*ها را مجذوب خود کند.
قسمت خارجی بدنه از فیبرکربن کار شده و ورودی*های هوای جلویی تغییر کرده است. سپر عقب و خروجی اگزوزها نیز تغییر کرده و چهره F12 را بسیار وحشی*تر کرده است.
منصوری یک ECU جدید را روی این خودرو نصب کرده و توربو شارژری بزرگ*تری را روی F12 پیاده سازی کرده است. با تمامی تغییراتی که منصوری ایجاد کرده توانسته 1200 اسب*بخار(!) را از موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری بگیرد که تعجب آور هم نیست که می*تواند صفر تا صد کیلومتر را در 2.9 ثانیه طی کند.
اگر خیلی از این خودرو خوشتان آمده و قصد خرید آن را دارید، باید بدانید که منصوری قیمت آن را 1 میلیون و 300 هزار یورو تعیین کرده است.








پورشه*های TechArt در فرانکفورت
شرکت TechArt دستی به سر و روی پورشه کاین کشیده و این خودرو را در دو نوع مختلف و با دو اسم متفاوت عرضه کرده است. یکی از آن*ها Gold Edition نام دارد و به صورت اختصاصی برای بازار چین درست شده است. البته همین خودرو را می*توان در دو پکیج متفاوت تهیه کرد. یکی از آن*ها Aerokit نام دارد که خودرو قرمز است و به چرخ*های طلایی مزین شده است.
همچنین از نظر فنی نیز TechArt کاین را در دو نوع مختلف عرضه خواهد کرد. یکی از آن*ها TA 058/T1 نام دارد که مجهز به یک پیشرانه 4.8 لیتری توئین توربو است و می*تواند 560 اسب*بخار را تولید کند. کیت دیگر که روی کاین نصب می*شود TA 058/T2 نام دارد و توان تولید 660 اسب*بخار را دارد.










مک*لارن 12C منصوری در فرانکفورت
منصوری این بار به سراغ مک لارن 12C رفته و در نمایشگاه فرانکفورت 2013 از این نسخه فیروزه ای رنگ رونمایی کرده است. اگرچه در سال های اخیر با کارهای این تیونر معروف اخت شده ایم اما این مک لارن 12C به دلیل بدنه غیر معمولش، محصولی کاملا استثنایی به شمار می آید.
حال اگر نگاهی به زیر کاپوت این اعجوبه بیندازیم می بینیم که قدرت پیشرانه آن به لطف سیستم اگزوز جدید، سیستم جدید مدیریت پیشرانه و فیلترهای هوای اسپرت کمی افزایش یافته است. در نتیجه مک لارن 12C منصوری می تواند 670 اسب بخار در 7100 دور در دقیقه تولید کند در حالیکه قدرت نسخه استاندارد آن 608 اسب بخار می باشد. به علاوه حداکثر گشتاور آن تا 675 نیوتن متر در 3000 تا 6500 دور درقیقه افزایش پیدا کرده است و لذا به کمک این تغییرات می تواند به حداکثر سرعت 353 کیلومتر در ساعت دست یابد.
از نظر طراحی نیز مک لارن 12C منصوری پنل های سفارشی متعددی در بدنه آن نصب شده و دارای کیت بدنه غیر معمولی می*باشد. از برخی ویژگی های قابل توجه آن می توان به درپوش کم وزن موتور، چراغ های LED روز، سقف فیبر کربنی، سپر جلو و عقب، بال جانبی آینه ها و بال عقب اضافی اشاره کرد.









شورلت کامارو در فرانکفورت

در سال میلادی جدید نمایشگاه فرانکفورت شاهد سری جدیدی از کامارو در دو مدل کانورتیبل و کوپه است.
این سری از کامارو از سیستم Mylink که جدید ترین سیستم رادیویی این کمپانی میباشد بهره میبرد. آخرین نسخه از این ماشین عضلانی و معروف آمریکایی نشان دهنده ی مهمترین تغییرات در طراحی مجدد این خودرو پس از معرفی کامارو نسل پنجم به عنوان یک اتومبیل مفهومی و خیابانی در سال 2006 میباشد.
دکتر Thomas Sedran مدیر عامل شورولت در اروپا در این باره میگوید: کامارو همیشه با کارایی بالا و لذت رانندگی همراه بوده و ما با غرور ویژه*ای به مدل کوپه و کانورتیبل آن افتخار میکنیم.
شورولت با ترکیب کردن تکنولوژی پیشرفته و ویژگی*های دیگر راحتی بیشتری را در ازای دریافت پول بیشتر در اختیار مشتریان قرار داده است.

آیرودینامیک پیشرفته:
این نسل از کامارو دارای بهبود عملکرد در آیرودینامیک است که باعث ارائه موثر خنک سازی و پایداری در سرعت های بالا می*شود.
این مدل در جلو پنجره ی خود دارای یک پنجره ی مشبک گسترده تر و پایین تر نسبت به مدل پیشین و یک پنجره ی مشبک فوقانی است که به کم کردن حرارت کاپوت و موتور و همچنین بهبود آیرودینامیک کمک شایانی میکند.

مشخصات فنی: 
نوع موتور: V8
حجم موتور: 6.2 لیتر
سیستم انتقال قدرت: 6سرعته دستی یا خودکار 
قدرت: 426 اسب*بخار در 5900 دور در دقیقه
گشتاور: 569 نیوتن*متر در 4600 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100 در مدل کوپه (گیربکس دستی): 5.2 ثانیه 
شتاب0 تا 100 در مدل کانورتیبل (گیربکس دستی): 5.4 ثانیه








غرفه مرسدس*بنز در فرانکفورت

مرسدس مانند همیشه در نمایشگاه فرانکفورت بسیاری از علاقه مندان خودرو را به خود جذب کرده و در غرفه خود از آخرین محصولات خود رونمایی کرده است که در میان آن*ها می*توان کلاس S مدل 2014 را دید، خودرویی که برای رونمایی رسمی آن مرسدس بنز حسابی پر خبر بود.
مرسدس*بنز بسیار خوب می*تواند خودرویی بسازد که نسبت به مدل قبلی کاملا دگرگون شده و در عین حال هنوز جذاب و شکیل باشد. شاید اگر به غرفه مرسدس در نمایشگاه فرانکفورت نگاهی بیندازید شاخص*ترین آن*ها کلاس S کوپه باشد که البته نمونه مفهومی است اما از همین مدل هم معلوم است که بسیار خودروی زیبا و پر فروشی خواهد بود. البته در مقاله*ای جداگانه به این خودرو خواهیم پرداخت و خواهیم دید که در آن چه قلبی می*تپد!
در زیر می*توانید عکس*های غرفه مرسدس را در نمایشگاه فرانکفورت مشاهده کنید.


















غرفه فراری در فرانکفورت
در یک نمایشگاه، هیچ خودروسازی نمی*تواند مانند فراری جمعیتی را به دور خود جمع کند، این بار هم با حضور خودروهایی مانند فراری 458 Sepciale جمعیتی بیش از پیش در غرفه این خودروساز معروف ایتالیایی جمع شده بودند.
فراری 458 Speciale دارای یک پیشرانه 8 سیلندر 4.5 لیتری است که می*تواند 597 اسب*بخار تولید کند. در حقیقت این بیشترین نیرویی است که فراری توانسته تا به حال از یک پیشرانه 8 سیلندری بگیرد.
در زیر می*توانید عکس*هایی از غرفه فراری در نمایشگاه فرانکفورت را مشاهده کنید.











نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد